Το Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία εστιάζει στη μελέτη των γνωστικών, συναισθηματικών και κοινωνικο-πολιτισμικών διαδικασιών που συνιστούν το υπόβαθρο της εκπαίδευσης και της δια βίου ανθρώπινης ανάπτυξης. Απευθύνεται καταρχήν στους εν ενεργεία ή εν δυνάμει εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι επιθυμούν να αποκτήσουν εξειδικευμένη γνώση του φυσιολογικού κατά του αποκλίνοντος προτύπου ανάπτυξης και μάθησης.
Η βασική φιλοσοφία του προγράμματος είναι η εμπειρική προσέγγιση στη μελέτη της Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, όπου η απόκτηση γνώσεων και εμπειρογνωμοσύνης συνδυάζονται με την εμπειρία των φοιτητών/τριών με καθημερινά προβλήματα, τόσο εντός όσο και εκτός του σχολικού περιβάλλοντος. Αυτή η προσέγγιση βοηθά τους φοιτητές/τριες να επεκτείνουν τις γνώσεις τους και ταυτόχρονα να αποκτήσουν μια βαθύτερη κατανόηση διαφόρων θεμάτων στην εκπαίδευση και τη ψυχολογία.
Συγκεκριμένα οι φοιτητές/τριες του Μεταπτυχιακού Προγράμματος της Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας θα εκπαιδευτούν σε βάθος στους ακόλουθους τομείς:
- Των θεωρητικών προσεγγίσεων της μάθησης και των εκπαιδευτικών τους εφαρμογών.
- Των μαθησιακών δυσκολιών, ιδιαίτερα στις εξελικτικές φάσεις της προσχολικής , σχολικής και εφηβικής ηλικίας, με απώτερο στόχο την ad hoc αντιμετώπιση τους ή την παραπομπή τους στα θεσμικώς αρμόδια όργανα.
- Της κατά πεδίο ψυχολογικής ανάπτυξης με έμφαση στην προσχολική, σχολική και εφηβική ηλικία και την ενδοεξάρτηση της με τις μαθησιακές διαδικασίες.
- Των κυριοτέρων εξελικτικών διαταραχών όπως αυτές εκδηλώνονται στην παιδική και την εφηβική ηλικία και των επιπτώσεων τους στο μαθησιακό αποτέλεσμα.
- Των ταυτοτήτων φύλου και τη διασύνδεση τους με το σχολικό πλαίσιο.
- Της συνειδητοποίησης του ρόλου που ασκούν οι πολιτισμικές και κοινωνικές παράμετροι στο πλαίσιο της αλληλεπίδρασης του εκπαιδευτικού με μαθητές και γονείς.
- Των τεχνικών και των μεθόδων εκπαιδευτικής έρευνας.
Το Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία απευθύνεται σε:
- Απόφοιτους Παιδαγωγικής / Εκπαίδευσης ή παρόμοιων κλάδων, οι οποίοι εργάζονται ή αναζητούν εργασία στο δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα, σε όλο το φάσμα τη τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης.
- Απόφοιτους Ψυχολογίας που επιθυμούν να συνεχίσουν μια ερευνητική ή ακαδημαϊκή καριέρα στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία.
- Διευθυντές και εργαζόμενους σε δημόσια ή ιδιωτικά σχολεία ή ιδρύματα κατάρτισης, που ενδιαφέρονται για περαιτέρω ενίσχυση και εξειδίκευση των γνώσεών τους στον τομέα της Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας.
ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
- Προσαρμογή του προγράμματος στις ανάγκες του σχολικού περιβάλλοντος και της εκπαίδευσης γενικότερα.
- Το διεθνές κύρος και η αναγνώριση του Πανεπιστημίου Νεάπολις Πάφος.
- Έμπειρο ακαδημαϊκό προσωπικό.
- Οι διεθνείς συνεργασίες του Πανεπιστημίου και οι δεσμοί του με την αγορά.
- Η ευελιξία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και η χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας.
- Η δυνατότητα προτίμησης των φοιτητών/ριών μεταξύ σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
- Ανταγωνιστικά δίδακτρα.
Μαθήματα κορμού
Τα μαθήματα κορμού επικεντρώνονται σε προέχουσες διαστάσεις της ψυχολογικής ανάπτυξης, της μάθησης και των αποκλίσεών τους. Ειδικότερα, αναλύονται και αξιολογούνται τόσο οι παλαιότερες όσο και οι σύγχρονες ερμηνείες της γνωστικής, συναισθηματικής και κοινωνικής ανάπτυξης με έμφαση στη σχολική και εφηβική ηλικία. Οι αντίστοιχες ερμηνείες των διαδικασιών μάθησης αναλύονται και ως προς τις δυνατότητες εφαρμογών τους στο εκπαιδευτικό πλαίσιο.
Τα υπόλοιπα γνωστικά πεδία που σχετίζονται με την εκπαιδευτική διαδικασία είναι η ανάπτυξη της προσωπικότητας, η γλωσσική ανάπτυξη και ο γραμματισμός, οι πολυπολιτισμικές διαστάσεις της συμπεριφοράς, η μεθοδολογία έρευνας και η στατιστική και τα θέματα που αναφέρονται στο σχολικό πλαίσιο ως παράγοντα διαμόρφωσης της ταυτότητας και η συμβουλευτική στη σχολική κοινότητα.
Ανεξάρτητη Ερευνητική Μελέτη
Οι βασικοί στόχοι του «μαθήματος» είναι η εμπλοκή των φοιτητών/τριών σε ερευνητικές και παρεμβατικές δραστηριότητες και η ανάπτυξη ερευνητικών δεξιοτήτων, χρήσιμων τόσο για το σχολικό πλαίσιο, όσο και για περαιτέρω εμπλοκή σε έρευνα. Το μάθημα δεν περιλαμβάνει παρακολουθήσεις, και οι ερευνητικές δραστηριότητες εκτελούνται υπό την επίβλεψη ενός μέλους του ακαδημαϊκού προσωπικού.
Διατριβή
Σκοπός του μαθήματος είναι να παρέχει στους φοιτητές μια ποικιλία πρακτικών, τεχνικών και διανοητικών δεξιοτήτων που είναι απαραίτητες στην επιστημονική έρευνα.
Ο κύριος στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές/ φοιτήτριες να προσδιορίσουν ένα κατάλληλο ερευνητικό ερώτημα, να αναπτύξουν ένα συστηματικό ερευνητικό σχέδιο για την αντιμετώπισή του, και στη συνέχεια να εκτελέσουν το σχέδιο, συλλέγοντας, αναλύοντας και ερμηνεύοντας τα προκύπτοντα δεδομένα και γράφοντας τα σε τυποποιημένη ακαδημαϊκή μορφή (διατριβή).